درحال بارگذاري...
جستجو
جستجو در این کتاب
ترتيب بر اساس
انرژی، محیط زیست، و توسعه پایدار
5655 مرتبه مشاهده شده

انرژی، محیط زیست، و توسعه پایدار

عباسپور، مجید.

  1. شماره راهنما: TD 171 .5 .I7 .A2
  2. پدیدآور: عباسپور، مجید.
  3. عنوان:انرژی، محیط زیست، و توسعه پایدار / مجید عباسپور.
  4. ناشر:تهران : دانشگاه صنعتی شریف، مؤسسه انتشارات علمی، 1386.
  5. توصیف ظاهری:ج.: شکل، نمودار، جدول
  6. چکیده:اهمیت دستیابی به منابع انرژی موجب گردید تا با دخالت کشورهای صنعتی تحولات سیاسی بزرگی نیز در سرزمین های دارنده نفت بوجود آید. در این میان رشد مصرف حامل های انرژی در بخش سوخت های فسیلی بصورت حیرت انگیزی در افزایش بوده و این امر محققین و دانشمندان را بر آن داشت تا در همایشی گرد هم آمده و نگرانی خود را در ارتباط با وضع محیط زیست کره زمین اعلام نمایند. با توجه به اینکه موضوعات انرژی، محیط زیست و توسعه به یکدیگر پیوند خورده، ضروریست کلیه عوامل تولید، توزیع، مصرف انرژی و سایر روش های عرضه انرژی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد . این امر انگیزه اصلی تدوین کتاب حاضر است.
    کتاب در دو جلد مشتمل بر سیزده فصل گردآوری شده و در انتهای هر فصل منابع مورد استفاده آن درج گردیده است.
    جلد اول، شامل هفت فصل با عناوین ذیل می باشد: فصل اول؛ عرضه و تقاضای انرژی در جهان و ایران، فصل دوم؛ بخش های مرتبط با بخش های انرژی در کشور، فصل سوم؛ آلودگی های زیست محیطی ناشی از بخش انرژی، فصل چهارم؛ قوانین، مقررات و کنواسیون های زیست محیطی مرتبط با تولید و مصرف انرژی، فصل پنجم؛ هزینه های خارجی انتشار آلاینده های زیست محیطی ناشی از فعالیت های بخش انرژی، فصل ششم؛ نیروگاه برق آبی و محیط زیست، فصل هفتم؛ نیروگاه حرارتی و محیط زیست.
    فصل جلد دوم کتاب شامل فصل های هشتم تا سیزدهم با عناوین ذیل است: فصل هشتم؛ نیروگاه هسته ای و محیط زیست، فصل نهم؛ انرژی تجدیدپذیر و محیط زیست، فصل دهم؛ خطوط انتقال انرژی و محیط زیست، فصل یازدهم؛ فناوری نوین در بخش انرژی و جنبه های زیست محیطی آنها، فصل دوازدهم؛ مدیریت زیست محیطی بخش انرژی، و فصل سیزدهم؛ برنامه ریزی توسعه پایدار و تعیین شاخص های آن در بخش انرژی
  7. یادداشت:گنجینه
  8. موضوع:محیط زیست-- ایران-- حفاظت.
  9. موضوع:انرژی-- ایران-- تأثیر بر محیط زیست.
  10. موضوع:توسعه پایدار-- ایران.
  11. موضوع:سیاست محیط زیست-- ایران.

 فهرست محتوای دیجیتالی

 فهرست مطالب

اين منبع فهرست مطالبي ندارد

 فهرست نسخه های منبع

 فهرست نقدها